A ROSE IS A ROSE IS A ROSE


Ik las een boek over Gertrude Stein en was geraakt door de woorden a rose is a rose is a rose.
Een cryptische zin die zoiets wil zeggen als: de roos verwijst naar niets anders dan zichzelf, voor eeuwig en voor altijd.
Rozen en bloemen, ze zijn via de liefde, liefdesbrieven en liefdesgedichten tot metaforen van taalraadsels geworden. Niet alleen Gertrude Stein wees ons hierop, ook Mallarmé gebruikte het beeld van een bloem – nog iets algemener dan de roos – als voorbeeld voor het abstraherende karakter van taal. In een prozagedicht schreef hij dat met de uitspraak ‘une fleur!’, alle contouren van die ene bloem naar de vergetelheid worden verbannen, en iets anders dan alle bekende bloemen ontstaat, namelijk de idee van de bloem.
2009

maandag 11 juni 2012

Ik ontdek ineens dat ik een Liebster Blog Award heb gewonnen.

Ik ontdek ineens dat ik een Liebster Blog Award  heb gewonnen.
De Award is een onderscheiding voor een redelijk nieuw blog met minder dan 200 volgers. 
Als je de onderscheiding ontvangt moet je 3 dingen doen:
Degene die je uitkoos bedanken.  
Ik kreeg de award van  Rafels en rozenIk vind het echt leuk deze Award te hebben ontvangen dank je wel.
Ten tweede 5 dingen over jezelf vertellen.
1)  Ik blog al wel een paar jaar. Ik houd verschillende blogs bij. Van het ene blog weet ik, via statistieken, dat het beter bekeken wordt dan het andere blog. Ik weet wel dat een paar mensen dit blog volgen, maar ik had geen idee dat de maakster van Rafels en Rozen daar bij hoorde. Dus dat is een leuke ontdekking. Ik verbaas me vaak over de vele volgers die sommige blogs hebben, mij is dat niet gelukt.  Voor de helft val ik dus onder de criteria van deze Award.
2) Ik hou veel van geschiedenis. Ik ben echt trots op mijn Jane Austen, Bronte sisters  en Hortense de Beauharnais weblogs. Ik verzamel boeken over deze vrouwen. Ik hou ook erg van mode en de historische ontwikkelingen die de mode heeft gevolgd. 
3) Ik werk als competentie tester, aan de hand van testen uitzoeken welke sterke en zwakke kanten mensen hebben en op basis daarvan een advies geven welke werk of studie passend kunnen zijn. 
4) Ik maak grote en kleine aquarellen. Op Kleurrijk aquarellen kun je zien wat ik maak. 
5) Nog wat persoonlijke feitjes: ik ben dol op zoetigheid, ik bak graag, ik ben gek op rozen en veldbloemen, hou van dieren, ben vegetariër, ben best wel nieuwsgierig, ik wil graag dingen begrijpen, lees veel en hou van fotograferen en wandelen.
Blijft over om de Award aan 5 anderen uit te delen. 
Aan deze blogs die ik regelmatig bezoek wil ik het stokje doorgeven. 

3 opmerkingen:

  1. Ha Geri, lief van je om mij te vereren met een plekje op je Award-lijst. Ik wist helemaal niet dat je mijn blog bezocht! Kwam je naam wel eens tegen bij anderen.
    Mijn blog staat een beetje stil, dus doe ik met deze eervolle benoeming nu niet meer dan je hartelijk bedanken ... en laat ik het maar even voor wat het is. Dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Geri, hartelijk dank voor het noemen van mijn blog Lezen in de kunst als één van je favorieten. Ik zal eerst eens goed nadenken welke blogs ik vervolgens zal nomineren. Een leuke actie om de bekendheid van blogs te vergroten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk voor je zeg! Je hebt ook een erg mooi blog vind ik!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen